Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Sportu zdar... a tomu zimnímu zvlášť!

 Můj otec totiž byl a dosud je vášnivým sportovcem. Nevynechal jediný zápas, jediné sportovní klání, žádný turnaj ani olympijské hry… v televizním přímém přenosu i ze záznamu.          ---------------------------------------------------------------

Několikrát jsem vyslechla dotaz: „Eli, co ty a sport, jde to dohromady?“ Zvědavce jistě velmi zajímá, jestli jsem či nejsem typ gaučového povaleče. Nejsem ani povaleč, ale ani žádný atlet Brčko.

Když mi jeden známý položil otázku, zda jezdím na hory, že se moc těší, jak opráší svá ski-prkýnka, musela jsem hodně přemýšlet, kdy naposledy jsem vlastně stála na lyžích.

V sedmé třídě základní školy. Nepočítejte, je to… dlouho. Tehdy nás trpělivě učili základní prvky, výstup do svahu i sestup ze svahu, naučili nás chodit bokem, sjíždět pluhem i elegantním přenášením váhy z jedné nohy na druhou, což mělo vyvolat ten kýžený efekt ladných kliček. A nakonec jsme si zasoutěžili ve sjezdu a ve slalomu. Kupodivu mi šel lépe ten slalom. Joooo, kličkování mi vždycky šlo.

Ale nedokážu odhadnout, zda je to s lyžováním jako s jízdou na kole. Když se jednou naučíš, nikdy nezapomeneš. Lze tedy zapomenout lyžovat?? Od té doby jsem totiž neměla tu správnou motivaci, abych to zjistila. A jako na potvoru, zatím žádný z mých partnerů tomuto sportu neholdoval. Možná ani netušil, že existuje.

Tak co??

Nemyslím si, že bych dopadla jako slavná Bridget Jonesová a doplachtila na lyžích až do lékárny pro těhotenský test. Asi bych ani nehulákala řítící se sešupem z kopce dolů, abych na sebe upoutala veškerou pozornost. Ale stoprocentně by to chtělo kondiční jízdy jako v autoškole. Osvěžit zasuté vzpomínky, oprášit nejen ta prkýnka, ale i vědomosti nabyté před dávnými časy. A hlavně se vybavit notnou dávkou trpělivosti, smyslem pro humor a vytunit ochrannými pomůckami (především já).

Počítá se do sportu i jízda v motokárách, pouťových autíčkách nebo střelba, bowling a kulečník?? A co tanec??

Co šachy nebo dáma?? Za dámu jsem velmi často...

Bojové umění?? Rozhodně… při kontaktu s vosou i jiným bodavým hmyzem.

Také ráda plavu, zvolna, beze spěchu, nechávám vodu smyslně hladit mé tělo.

V podstatě jsem sportem odkojena.

Můj otec totiž byl a dosud je vášnivým sportovcem. Nevynechal jediný zápas, jediné sportovní klání, žádný turnaj ani olympijské hry… v televizním přímém přenosu i ze záznamu. A vlastnoručně mě naučil jezdit na kole. Na kole tedy také umím, ale na Tour de France to není a nebude. Žlutý trikot u mě nehledejte.

Teď jsem si vzpomněla, že bych klidně někomu docela slušně natrhla triko ve stolním tenise. No, určitě je toho ze sportu mnohem víc, co by stálo za řeč.

Takže „já a sport“ dohromady jde. Ale opatrně. Žádný adrenalin.

Pokud tedy nepočítám chůzi po zledovatělém chodníku (cestičkách, ulicích), kdy jako každý rok déšť, sníh a mráz překvapí nejednoho silničáře. A já se poté kombinací krasobruslení a chůze japonských Gejš řítím neskutečnou rychlostí šneka s nepřehlédnutelnou panikou v očích.

To je pak ten pravý adrenalin… a nic pro mne!;-)

 

Autor: Eliška Ozogányová | čtvrtek 12.12.2013 13:12 | karma článku: 10,54 | přečteno: 400x
  • Další články autora

Eliška Ozogányová

Až tak moc tě nežere

Půjčím si překlad názvu jedné americké komedie. Ale pohled na věc bude ryze český a ryze můj. Není stejné, když nás občas žere svědomí, když nás žerou komáři a jiná havěť, nebo když se nažere Otesánek v pohádce.

8.11.2019 v 17:55 | Karma: 12,43 | Přečteno: 409x | Ona

Eliška Ozogányová

Velké auto versus malá mužská chlouba??

Ne, že by mi nedala spát tato nepřímá úměrnost, ale jistou míru zvědavosti ve mně vzbudila. Tak vstávejte i vy, mrkneme na danou problematiku. Ne, nebudu nic poměřovat úhloměrem, ba ani pravítkem či jiným nástrojem, který snadno určí délku i míru. Míru zakřivení hodnotit také nebudu. Míru pokřivení charakteru možná.

18.11.2014 v 14:14 | Karma: 14,97 | Přečteno: 1094x | Ostatní

Eliška Ozogányová

Svině převlečená za kamaráda

Jak se pozná svině od kamaráda?? Jak poznáte, že kamarád není svině? Jak se stane z kamaráda ta pověstná svině?? A je ta svině ještě pořád váš kamarád??

2.9.2014 v 14:02 | Karma: 19,15 | Přečteno: 2020x | Ostatní

Eliška Ozogányová

Já a dieta??

"Nikdy neříkej nikdy, možná a kdyby..." Jak praví moudré rčení. Kdo ho vyslovil, netuším, ale něco na něm je. V případě diety to platí dvojnásob. Stejně jako diet je...... no řekněme, že hodně.

7.10.2013 v 14:35 | Karma: 9,86 | Přečteno: 665x | Osobní

Eliška Ozogányová

Můžeme zůstat přáteli

"Můžeme zůstat přáteli, ale já cítím, že to prostě není to, co by to mělo být. Přeji Ti, aby Tě Tvůj příští milenec nezanedbával."

5.9.2013 v 14:00 | Karma: 10,68 | Přečteno: 855x | Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  9:02

Přímý přenos Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Byl na vozíku, po výměně kyčlí běhá, trénuje na maraton. Pomáhá mu konopí

26. dubna 2024  8:58

Jakub Kryšpín pracoval, dálkově studoval vysokou školu, měl plány do budoucna. Ty ale v roce 2006...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

Ukrajinci dočasně stahují tanky Abrams. Jsou zranitelné při nasazení dronů

26. dubna 2024  8:01

Ukrajina dočasně stáhla z boje americké tanky Abrams M1A1, které se ukázaly být zranitelné při...

  • Počet článků 88
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1876x
Kliknutím na foto autorky se zobrazí všechny její články...

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené články